10 Aralık 2012 Pazartesi

Suya sabuna dokunduk



Küçüklüğümden beri kalıp sabun tutamam ben, kendimi bildim bileli sıvı sabun kullanırım,ne var bunda demeyin, şimdi hepiniz evlerinizde sürekli sıvı sabun kullanıyorsunuz,bu bir yaşam standartı haline geldi,bense ilkokula giderken
bile tutamıyordum kalıp sabunu.Hani evlerde o zaman Lux,Rexona,Hacı Şakirsabunların yaygın olduğu dönemlerde de kullanamazdım.Anneciğim benim için sürekli o zaman yatay şişesiyle satılan Sandy sıvı sabun alıp dururdu ve onu bir tek ben kullanırdım.Günün birinde sıvı sabunun herkesin olmazsa olmazı olacağını hatta benim kalıp sabuna u dönüşü yapacağımı bilemezdim tabi..

Daha önceki yazılarımda değindiğim bazı kozmetik ürünleri,şampuan ve deterjanların içerisindeki kanserojen ve diğer hastalıklara davetiye çıkaran maddeleri tekrar tekrar yazmayacağım.Ama mis kokulu,aromalı sıvı sabunların içerisindeki renklendirici,koku verici ve dezenfekte edici maddelerin zararlarını yazmama sanırım gerek yok.

Tabi bunlar kalıp sabunlar için de geçerli,aralarında hiç bir fark yok.

Peki ne kullanalım? Ellerimizi yıkamayalım mı?

Öncelikle eskiye dönüş yapacağız, belki her yerde gerçeğini bulamayız ama işe öncelikle zeytinyağı sabunu almakla başlayalım.Evet belki diğer sabunlar gibi mis kokulu,bilmemne aromalı,harika renkli ve şekilli değil ama gerçekten sağlıklı bir şekilde üretilmişse,evinizin her yerinde kullanabileceğinize inanın.

Gerçek zeytinyağı sabunu nerden bulunur az sonra değineceğim ama onlardan önce memleketinize,köyünüze gittiğinizde o yörede zeytinyağı üretimi yapılıyorsa,güvendiğiniz eş,dost,akrabalarınızdan temin edebilirsiniz.Ben bu yaz bir kaç kalıp Gönen'den aldım ama yetmedi,çünkü halı silmekten el bezi yımaya kadar her işte kullanıyorum.

İnternetten yaptığım araştırma ve gönderilen numuneler,içeriklerini incelemem sonucunda aslında el yapımı,doğal bir çok marka bulduğumu söyleyebilirim.Öyle marketlerde satılan yüzde yüz doğal denilen sabunlara itibar etmeyeceğimizi öncelikle belirteyim.Hatta aktarlardaki her ürüne bile güvenmemek lazım.


İşte edinebileceğimiz yerler:

Öncelikle URLA SABUN linkten inceleminizi öneririm.Banyoda el yüz yıkarken kalıp sabunla zorlananlar, hijyenik bulmayanlar için sıvı sabun da üretiliyor.Evinize kargo ile gönderilebilen bu sıvı sabunlar Sarı kantaron-defne ve zeytinyağı şeklinde üretiliyor.Renk yok,yoğun bitki kokusu var.Ben bu markanın sıvı sabununu denedim. (biraz sonra doğal kalıp sabunu sıvı sabuna dönüştürmeyi anlatacağım)

Zeytinyağı sabunu dışında enfes koku ve şekilleriyle her cilde,saça özel el yapımı sabun üretimi yapan Clemantine Sabun o kadar güzel sabunlar üretiyor ki, sabunların içerisinden sarkan aynısafalara bakıp yememek mümkün değil.Bu firma kokulu sabunlarla çikolatadan,vanilyaya pek çok seçenek sunarken,Saf sabun serisiyle de tamamen doğal zeytin,susam,çam katranı,badem gibi maddelerle mis kokulu,sağlıklı sabunlar üretmekte.Ben hala bitiremedim,o kadar güzeller ki.

Ayrıca BURADA belirttiğim kefir sabunu da gerçekten denemeye değer.

Babaannesinin yıllar önce yaptırdığı zeytinyağı sabunundan yola çıkarak yemeklik zeytinyağına yakın bir kalitede sabun yapan ve bunları tek tek elle kesen Mehmet Cömert içerisine parfüm veya boya koymadığı için sabunlarının alışılmış gibi kokmamasından,kalıp kullanmadığı için şekillerinin irili ufaklı olmasından gurur duyuyor.Ben deneme şansı buldum ve aslında zeytinyağı sabununun özelliklerine ne kadar uygun olduğunu gözlemledim.

Aileden gelen zeytinyağı geleneğini hala sürdüren Laleli Sabun sadece saf zeytinyağı sabunu değil, zeytinyağı,vücut yağı,saç yağı,zeytin ve sirke gibi ürünler de imal ediyor.Firma bu konuda ödüllü.


Bu linklerden dilediğiniz zaman sabunlarınızı kapınıza getirtebilirsiniz.Banyoda sadece saç ve vücut için kalıp sabun gerisine sıvı sabun isterim derseniz ve sıvı sabun bu şekil daha pahalıya patlar diye düşünüyorsanız siz de benim gibi yapın.

1- Saf sabunu rendeleyin içine yarım ile 1 litre arası sıcak su ekleyin,bırakın dinlensin.Harika kıvamlı doğal sıvı sabununuz hazır.Ben aylardır böyle yapıyorum.

Bu arada saç dökülmesi için tavsiye edebileceğim en harika sabun bıttım sabunu'dur.Bunları araştırın görün,ben uydurmuyorum :)))

Sizlerin de bildiği,duyduğu el yapımı,doğal,katkısız sabun üreten internet siteleri,kişiler,firmalar varsa buraya yorum bırakabilirsiniz.

Sağlıkla yaşayın...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

ÇEKİNME VER AYARI